Gadałem dzisiaj na fejsie z moim znajomkiem, który siedzi w bankowości i z ciekawości zagadałem go i zapytałem jak to jest z tymi blokadami środków. Może się tak stać z różnych powodów, pierwszy i to dość częsty to zajęcia komornicze, bank wtedy blokuje wszystkie środki na koncie na poczet zasądzonych długów. Tu nie ma czego rozwijać, bo wątpie by to dotyczyło showupa. Jeśli chodzi o inne blokady są to głównie - podejrzenie prania brudnych pieniędzy, finansowanie terroryzmu oraz przestępstwa skarbowe. Teraz słów kilka jak to się to odbywa, bo to też dość istotne. Każdy z banków posiada dość szczelny system i odpowiednie oprogramowanie, które wychwycą wszystkie podejrzane transakcje, o których wyżej wspomniałem. Są to specjalne alerty, które po przekroczeniu np określonej kwoty wszczynają alarm i biorą pod lupe podejrzane transakcje. Jeśli chodzi o finansowanie terroryzmu monitorowane są przelewy do i z krajów ryzyka itd. Teraz co jest najważniejsze.. Koleś twierdzi, że bank rozstrzygać to może, ale co najwyżej reklamacje klientów, błędnych przewalutowań czy nieautoryzowanych transakcji itp. W przypadkach, o których wyżej wspomniałem Bank ma obowiązek tylko zablokowania środków i zawiadomienia odpowiednich organów. Najczęściej jest to Policja, prokuratura albo instytucje podatkowe. Na tym rola banku się kończy!! Zapytałem też o czas, ile to może trwać? Jeśli nikt nie ma nic za uszami uwolnienie środków to praktycznie tylko formalność. Natomiast jeśli są jakieś nieprawidłowości takie sprawy mogą trwać nawet miesiącami. Długie oczekiwanie nie wróży niczego dobrego, Czym dłużej się to ciągnie, tym większe ryzyko, że jest jakiś gnój. Co w przypadku kiedy dopatrzą się uchybień? Wolicie nie wiedzieć... Ściskajcie kciuki by po stronie showupa wszystko było w porządku..Lepiej kasę dostać nawet po 3 miesiącach niż nie dostać jej wcale.
Wydaje mi się, że już z pierwszym komunikatem oni mieli zablokowane konta i zaczęła się kontrola, papierolgia itd. Dali standardowy komunikat, bo nie chcieli ludzi płoszyć, a i pewnie myśleli, że będzie ok i szybciej się z tym uporają..Tydzień,dwa,trzy, komunikat z panelem stał się już mało prawdopodobny to zmienili go na ten, który widnieje do dzisiaj.
To właśnie dlatego Showup nie dał wcześniej żadnego komunikatu że będą problemy z wypłatami, nie mieli nawet takiej wiedzy, niczego się nie spodziewali..